Cronici Înapoi
Roxana Constantinescu la Musikverein
Seara de 4 martie 2011 a adus în fața publicului vienez de la Musikverein (Glaesener Saal), trei tineri muzicieni deja consacrați pe scenele internaționale. Mezzo-soprana româncă Roxana Constantinescu, pianistul Christoph Hinterhuber și flautistul Walter Auer au propus un program ingenios. Subtitlul Mit Luft und Liebe a strâns deopotrivă lucrări complexe, dramatice, dar și piese ce au avut darul de a însenina, împrimăvăra atmosfera.
Într-un decor modern, dar plin de stil, protagoniștii au interpretat opusuri de Franz Schubert, Camille Saint Saens, George Enescu, Albert Roussel, Maurice Ravel și Henry Bishop.
Un fin partener pentru vocea Roxanei Constantinescu
Christoph Hinterhuber, profesor de pian la Universitatea de Muzică și Arte din Viena, este un interpret pasional, dar totodată destins și lucid (așa cum a fost și interpretarea Melodiei ungare în si minor D.817 de F. Schubert), un fin partener pentru vocea Roxanei Constantinescu atât în Schubert, cât și în cele 7 Cântece pe versuri de Clement Marot, unde a susținut-o cu o profundă înțelegere a textului enescian, precum și un veritabil pianist-actor în lucrările pentru trio de Saint Saens și Ravel.
Virtuozitate, discreție, gentilețe
L-am admirat pe Walter Auer, solist al Filarmonicii vieneze, pentru virtuozitatea și frazarea sa impecabilă din Tema cu variațiuni D.802 pentru flaut și pian de Schubert, pentru paleta coloristică și de nuanțe, în Cantabile și Presto de Enescu și pentru discreția și gentilețea interpretării lucrării Ciel, Aer et vents de A. Roussel, un duo pentru soprană și flaut.
Naturalețe în fiecare notă
Apariția mezzo-sopranei Roxana Constantinescu pe scena Glaesener Saal din Musikverein a captivat din prima clipă, deoarece tânăra solistă, angajată a Operei din Viena, posedă un dar natural al comunicării cu publicul. Ea reușește să releve stările specifice fiecărei piese muzicale în parte cu o intonație perfectă și o extrem de justă nuanțare. Întreaga sală a trăit alături de ea fiecare notă: îți zâmbește, se încruntă, devine tristă, tragică, veselă, jucăușă, uneori doar cu o simplă privire, schimbând registrul afectiv instantaneu. Glasul i se schimbă de la pasajele dramatice dar interiorizate sau, din contră, senine, serafice din Schubert, până la multitudinea de stări contradictorii la Enescu și ajungând până la bucuria exprimării prin virtuozitate în lucrarea lui H. Bishop.
Profesionalism…
Nenumăratele aplauze de la finalul recitalului au fost răsplătite cu două bisuri de către tinerii muzicieni vienezi, întreaga lor interpretare caracterizându-se prin profesionalism, căldură, seriozitate, duioșie și umor.