Cântăreți români peste hotare Înapoi
Cântăreți români peste hotare - basul Bogdan Taloș
Veți avea angajamente până în 2014, la Opera Comică din Berlin.
Da. La Opera Comică din Berlin voi cânta tot aceleași roluri pe care le-am spus mai devreme, în plus voi mai cânta rolul Sarastro din Zauberflote - aceasta ca și noutate. Voi mai cânta tot Colline, în Boema, în cadrul Festivalului de la St. Margarethen. În linii mari, acestea sunt următoarele angajamente pe care le am. Bineînțeles, cu amendamentul că pe ici, pe colo, mai există câte un concert.
Dintre rolurile pe care le-ați enumerat, în care vă simțiți cel mai bine?
Din rolurile pe care le-am făcut până acum, cel mai bine mă simt în rolul Colline, în La Boheme.
Ce roluri intenționați să abordați pe viitor?
Acum intenția cu dorința de multe ori nu se suprapune, dar... Dacă mă întrebați ce intenționez, aș vrea să fac Leporello, știu eu, cam acesta cred că ar fi primul pe care ar trebui să îl fac, dar mi-aș dori să fac Philippe, în Don Carlo.
Și în principal, toate rolurile de bas importante din repertoriul liric, probabil.
Evident că aș dori să le fac pe toate, doar că, după cum știți, la noi la bași există această mitologie despre vârstă, care este jumătate mitologie, jumătate adevăr și trebuie să așteptăm până când ne maturizăm complet.
Vă aflați la Berlin, ați cântat la Cluj, Craiova, ați cântat în montări clasice și moderne. V-aș întreba ce montări vă plac, cele clasice sau cele moderne? Probabil că ați și văzut multe alte montări.
Prefer oricând montările clasice. Noi aici la Komische Oper nu vedem așa ceva, pentru că acesta este aliniamentul teatrului. Merg pe montări moderne, cât mai, să spunem, aducătoare de noutăți. Le prefer pe cele clasice oricând, asta nu înseamnă că trebuie să fie banale, doar să fie clasice.
Când vă aflați pe scenă, ce apreciați cel mai mult la un partener?
Comunicarea, evident. Comunicarea pe scenă. Apreciez, la un partener, dacă face minimul necesar de a comunica împreună cu mine, dacă suntem parteneri.. și nu apreciez deloc atunci când se comportă ca și cum ar fi singur pe scenă, deși evident, nu e.
Dintre dirijorii cu care ați colaborat, de la care ați învățat cel mai mult?
Cel mai mult am învățat de la dirijorul nostru permanent - șeful dirijorilor de la Komische Oper de aici, din Berlin, pe care îl cheamă Henrik Nánási.
Când vă aflați în fața unei partituri, ascultați și alte variante? Ce repere vă luați?
Bineînțeles, ascult cât mai multe variante, deci cu cât mai multe, cu atât mai bine.
Ca orice cântăreț la început de carieră probabil că aveți idoli. Care sunt aceștia?
Ferruccio Furlanetto este primul care îmi vine în minte.
Și dintre montările pe care le-ați văzut, cu mari interpreți,pe care o apreciați cel mai mult?
Aș putea să spun că Don Carlo, de la Scala, cu Ferruccio Furlanetto.
Deci același Ferruccio Furlanetto.
Da, același, da.
Sunteți la început de drum, iată vă aflați la Opera Comică din Berlin. Pe ce scene vă doriți să ajungeți să cântați?
Noi cântăreții de obicei ne dorim să cântăm pe cele mai mari scene, fiind nerealiști. Realiști fiind, evident că mi-aș dori să cânt, la Metropolitan, la Covent Garden sau la Scala... cam acestea ar fi.
Ce hobby-uri are Bogdan Taloș. Cum vă petreceți timpul liber atunci când nu sunteți la repetiții, pe scenă, spectacole?
Timpul liber este un aspect foarte volatil în ceea ce mă privește, asta cu certitudine. De aceea nu prea pot să-mi fac un program, adică un hobby din acesta permanent. Am tot felul de ușițe, escapade, cum doriți. Cum prind momentul, cum mă duc până în parc de exemplu. Îmi place să joc tenis de masă, îmi place să joc baschet, îmi place să mă joc pe calculator. Cam acestea ar fi.
Un gând pentru ascultătorii Radio România Muzical.
Le doresc să fie și în viitor cât mai apropiați de muzica clasică. Dacă îmi spuneați să mă gândesc la un astfel de gând, l-aș fi formulat..., dar în principiu cam asta mi-aș dori eu de la niște ascultători, de muzică clasică, să nu se lepede de acest ... hobby.