Se întâmplă la Radio România Înapoi

Jurnalista Maria Țoghină, membru în Consiliul de Administrație al SRR, realeasă în Consiliul Director BRAT

Publicat: luni, 24 Martie 2025 , ora 15.17

BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia - organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește peste 150 de membri din industrie (publisheri, clienți, agenții de publicitate, regii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente) și-a desemnat conducerea pentru perioada 2025-2027.

În cadrul Adunării Generale BRAT, organizată pe 20 martie 2025, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.

Dragoș Stanca, fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA, a fost desemnat, pentru un nou mandat, Președinte BRAT (poziție pe care o ocupă din 2018).

Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution. Presa scrisă este reprezentantă la nivel de Vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe - Media Investment, iar radioul de Valentin Stirbu de la Digi Romania. Departamentul Social - Media l-a desemnat ca Vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu - ARBO Media.

În cadrul Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Ștefan Iordache - Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir - B.V. McCann Erickson, Florin Ciucaș - Bihor Media, Daniela Munteanu - Essence Mediacom, Andrei Bereanda - Ringier Romania, Vlad Stănilescu - PRO TV, Horațiu Gîrbea - Euromedia Group, Raluca Pop - DEFI România, Corina Matei - eAD Interactive, Maria Țoghină - Societatea Română de Radiodifuziune, Ștefan Horobeț - Antena Group, Nicoleta Gruia - Spot Media.

"BRAT rămâne de peste 3 decenii o organizație esențială în ecosistemul media și un organism esențial care asigură corectitudinea cifrelor raportate de mai multe medii, precum și sursa de încredere pentru studii majore și importante.

Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing.
Cred că viitorul industriei trebuie dictat si mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public", a comentat președintele BRAT, Dragoș Stanca, după vot.

În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.

Studiul a identificat șase segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup. BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent - faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi întelese sau controlate pe deplin de utilizator - a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informeaza într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media.

Aceste preferințe nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.

Biroul Român de Audit Transmedia - BRAT - este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.

Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.