Cărți despre muzică Înapoi
Lavinia Coman despre cartea ei, ''Frédéric Chopin''
Publicat: miercuri, 3 Februarie
2010
, ora 15.43
Iubitorii muzicii lui Chopin au de acum, un nou reper care sa îi informeze
despre viata si opera "Poetului Pianului". Lavinia Coman
si-a lansat volumul Frédéric Chopin în cadrul Târgului de carte
"Gaudeamus" si ne-a acordat un interviu pe aceasta tema.
Aflati în continuare cui se adreseaza volumul si ce personalitati
au marcat viata si opera marelui compozitor.
Cui se adreseaza cartea Frédéric Chopin pe care ati lansat-o în cadrul Târgului de carte "Gaudeamus"?
Cartea se adreseaza unei categorii largi de cititori, începând cu amatorii de muzica, pe urma cu tinerii studenti si elevi si chiar este interesant sa fie parcursa si de catre muzicieni profesionisti.
Ne putem referi la copilul Chopin ca la un copil-minune, asemanându-l cu Mozart?
Da, pastrând caracteristicile epocii, pastrând proportiile necesare, pastrând portretul care îi defineste pe fiecare dintre acesti doi colosi ai creatiei muzicale dintotdeauna.
Georges Sand a fost un înger sau un demon pentru Chopin?
A fost si una si cealalta. Georges Sand a fost o personalitate foarte interesanta, contradictorie, extrem de spectaculoasa, foarte puternica, o personalitate care a umplut scena culturala si mondena a Frantei timpului ei si, de asemenea, o personalitate care a marcat profund viata lui Chopin pe parcursul celor opt ani cât a durat legatura lor si pâna în clipa în care el a închis ochii. A fost si înger si demon, dar nu a fost numai asta; a fost un ferment extraordinar pentru creativitatea lui Chopin, a fost un sprijin pentru activitatea lui muzicala, a fost un stimulent, un reper, a fost o mama, o sora, a fost un confident, în prima parte a legaturii lor a fost iubita lui si a fost singura încercare reusita a lui Chopin de a trai ca si cum ar fi fost casatorit.
Cui se adreseaza cartea Frédéric Chopin pe care ati lansat-o în cadrul Târgului de carte "Gaudeamus"?
Cartea se adreseaza unei categorii largi de cititori, începând cu amatorii de muzica, pe urma cu tinerii studenti si elevi si chiar este interesant sa fie parcursa si de catre muzicieni profesionisti.
Ne putem referi la copilul Chopin ca la un copil-minune, asemanându-l cu Mozart?
Da, pastrând caracteristicile epocii, pastrând proportiile necesare, pastrând portretul care îi defineste pe fiecare dintre acesti doi colosi ai creatiei muzicale dintotdeauna.
Georges Sand a fost un înger sau un demon pentru Chopin?
A fost si una si cealalta. Georges Sand a fost o personalitate foarte interesanta, contradictorie, extrem de spectaculoasa, foarte puternica, o personalitate care a umplut scena culturala si mondena a Frantei timpului ei si, de asemenea, o personalitate care a marcat profund viata lui Chopin pe parcursul celor opt ani cât a durat legatura lor si pâna în clipa în care el a închis ochii. A fost si înger si demon, dar nu a fost numai asta; a fost un ferment extraordinar pentru creativitatea lui Chopin, a fost un sprijin pentru activitatea lui muzicala, a fost un stimulent, un reper, a fost o mama, o sora, a fost un confident, în prima parte a legaturii lor a fost iubita lui si a fost singura încercare reusita a lui Chopin de a trai ca si cum ar fi fost casatorit.