Interviuri - Festivalul International George Enescu 2011 Înapoi
Opinii - sâmbătă, 3 septembrie
Ateneul Român
Elvira di Póllitti, jurnalist italian:
"Cred că cea de-a doua piesă a acestui concert descrie stări sufletești specifice societății zilelor noastre, lucruri diferite de redat prin limbajul muzicii. Lucrarea pare a fi un portret al Bucureștiului, o reflexie a acestui oraș, pe care l-am descoperit la rândul meu. Este un amestec de elemente ale naturii, de relaxare, de oameni și stiluri, care nu transmit confuzie, ci însăși viața noastră de zi cu zi."
Anita Anderson - Danemarca:
"Mă interesează muzica clasică; de asemenea, cânt într-o orchestră. Ceea ce am ascultat aici este foarte diferit; este uimitor să vezi cum instrumentele pe care se cântă de obicei muzică clasică fac ceva deosebit, dar, recunosc, nu un lucru frumos."
Antoine Pecquer - ziarist la Le Monde, Mezzo, Radio France - despre Lohengrin:
"Mi s-a părut ciudat debutul spectacolului cu luminile acelea care aminteau de o producție a lui Lady Gaga, iar pe de altă parte, în opoziție cu acest prim aspect, avem niște cântăreți foarte buni, iar cei care joacă în rolurile negative par să fie încă mai buni decât cei din rolurile pozitive.
Dirijorul este foarte eficace, însă orchestra pare să nu fie obișnuită cu susținerea unei opere de Wagner.
Mi se pare extraordinar că în România se face un eveniment de talia acestui Festival Enescu, alegerea protagoniștilor este interesantă și eclectică, ceea ce e formidabil."
Kirsten Liese - despre Lohengrin:
"Mi-a plăcut foarte mult această producție de operă pentru că în Germania, Austria sau alte mari centre europene, interpretarea lui Wagner a devenit de foarte prost gust, mai ales la Bayreuth, unde estetic s-a decăzut din cauza regiei. Așa că, mă bucur, că Bucureștiul oferă un spectacol bun, cu o distribuție pe măsură: Johan Betna a fost fantastic, de asemenea, foarte bună Emily Magee pe care am văzut-o în Tosca la Zürich, mi-au plăcut și orchestra și dirijorul, foarte subtili, mai ales în momentele de piano."
Leinhard Eschenbach, Music Magazine Orpheus Berlin:
"Asist la concerte începând de astăzi, 2 septembrie. Am mers la recitalul de aici de la Ateneu, care a fost minunat, publicul este, de asemenea, foarte bun, am văzut foarte mulți oameni tineri, mai mulți decât știu să avem la astfel de concerte în Germania.
Concertul Orchestrei din Haga a fost unul de calitate, nu sunt sigur dacă acea primă audiție va ajunge să fie căutată în marile săli de concert ale lumii, dar publicul a fost entuziasmat de ea, ceea ce a fost minunat pentru compozitor. Îmi vei aminti pentru mult timp de-acum încolo, concertul de Grieg a fost minunat, remarcabil."
Cum vedeți Festivalul Enescu în comparație cu alte festivaluri internaționale?
"Un standard foarte, foarte înalt. A fost o problemă tehnică astăzi cu stațiile de sonorizare de la Sala Palatului care au deranjat publicul, dar în general, ceea ce am văzut până acum, chiar și concertul de acum de la Ateneu, cu Austrian Baroque Company a fost minunat, neobișnuit, cu un șarm special și oamenilor le-a plăcut, ca și mie, de altfel."
Michael Oman - dirijor:
"Publicul român a fost astăzi fantastic. Iubește muzica și i-a plăcut această muzică veche de acum 200 (300) de ani. A fost foarte interesant pentru noi că această audiență ne-a susținut și ne-a înțeles. Este o acustică bună la Ateneul Român, un spațiu perfect pentru un ansamblu de muzică barocă. Când am cântat pe scenă la flaut mi-a plăcut mult sonoritatea și m-am simțit foarte bine."