Arhivă : Interviuri Înapoi
Festivalul George Enescu 2009 - Dirijorul Giovanni Antonini
Publicat: duminică, 6 Septembrie
2009
, ora 16.02
Seria
Concertele de la miezul noptii
6 septembrie, ora 22.30, Ateneul Român
Programul pe care îl prezentam în aceasta seara si în acelasi timp concretizat pe disc este construit în jurul acestor doua piese vocale: "Il pianto della Madonna" de Claudio Monteverdi si "Il pianto din Maria" de Ferrandini. Ferrandini este un compozitor aproape necunoscut astazi, însa la vremea lui un compozitor italian foarte important, care a trait în Germania. Astfel ca am pus împreuna aceste piese si o serie de piese instrumentale în acelasi caracter, cum sunt Sinfonia si Sonata "Al Santo Sepolcro"de Antonio Vivaldi.
Tematica acestui program este "Patimile lui Hristos" descrise prin ochii Fecioarei Maria. În acelasi timp, stilul pieselor instrumentale este destul de melancolic si uneori extrem de dramatic. În final Fecioara Maria este creionata în aceste piese ca fiinta umana, cea care îsi vede fiul prin ochii unui om, îi observam latura umana manifestându-se când fiul ei moare pe cruce. Asa ca avem un program extrem de dramatic.
Interpretam piesele fara oprire astfel ca încercam sa cream scene ale unei piese de teatru sacru, o seara teatrala sacra. Publicul va asculta poate si piese pe care nu le cunoaste, dar cu toate acestea ele sunt capodopere de mici dimensiuni.
6 septembrie, ora 22.30, Ateneul Român
Programul pe care îl prezentam în aceasta seara si în acelasi timp concretizat pe disc este construit în jurul acestor doua piese vocale: "Il pianto della Madonna" de Claudio Monteverdi si "Il pianto din Maria" de Ferrandini. Ferrandini este un compozitor aproape necunoscut astazi, însa la vremea lui un compozitor italian foarte important, care a trait în Germania. Astfel ca am pus împreuna aceste piese si o serie de piese instrumentale în acelasi caracter, cum sunt Sinfonia si Sonata "Al Santo Sepolcro"de Antonio Vivaldi.
Tematica acestui program este "Patimile lui Hristos" descrise prin ochii Fecioarei Maria. În acelasi timp, stilul pieselor instrumentale este destul de melancolic si uneori extrem de dramatic. În final Fecioara Maria este creionata în aceste piese ca fiinta umana, cea care îsi vede fiul prin ochii unui om, îi observam latura umana manifestându-se când fiul ei moare pe cruce. Asa ca avem un program extrem de dramatic.
Interpretam piesele fara oprire astfel ca încercam sa cream scene ale unei piese de teatru sacru, o seara teatrala sacra. Publicul va asculta poate si piese pe care nu le cunoaste, dar cu toate acestea ele sunt capodopere de mici dimensiuni.