Interviu cu mezzosoprana Roxana Constantinescu
Roxana
Constantinescu, de putin timp ai primit o veste excelenta. Din stagiunea
urmatoare te vei numara printre solistii Operei de Stat din Viena, una
dintre putinele institutii de gen care îl consacra cu adevarat pe un
artist. Care au fost pasii premergatori acestui succes?
Prima etapa a fost venirea la München, unde am urmat un master care a durat doi ani si în decursul caruia am avut multe succese si surprize placute. Am cunoscut diverse persoane si am participat la concursuri, cum ar fi "ARD" - cea mai faimoasa competitie organizata de radiodifuziunile germane - unde am obtinut Premiul al II-lea (Premiul I nu s-a acordat) si "Paul si Helga Hohnen", concurs de opera, unde am obtinul Premiul I si Premiul publicului. Au fost doua victorii în aceeasi luna - septembrie 2006 -, care m-au condus catre un context de împrejurari deosebit de norocos. Am început colaborarea cu o agentie de impresariat din Zurich, care mi-a organizat auditii la Volksoper si la Opera de Stat din Viena.
Pentru ce perioada ati semnat contractul cu Opera de Stat din Viena?
Pentru doi ani. Este un contract de cântaret "începator", sa spunem, fara experienta permanenta pe o scena lirica. Voi interpreta roluri grozave din repertoriul de mezzo-soprana, care mi se potrivesc extraordinar, cum ar fi Zerlina în "Don Giovanni", Cherubino în "Nunta lui Figaro" sau Nicklaus în "Povestirile lui Hoffmann". Un deliciu!
Cum a fost primul contact cu scena Operei vieneze?
Incredibil! M-am simtit ca acasa. Am avut marele noroc ca auditia sa aiba loc chiar în Sala mare, unde acustica este minunata. Iar domnul director Ioan Holender, ca de obicei, a fost extrem de receptiv la tinerii cântareti si datorita faptului ca sunt românca, m-a sustinut foarte mult.
Pâna la începerea stagiunii 2007-2008, vei intra într-o perioada de pregatire sau vei sustine în continuare concerte, recitaluri?
Desigur ca am sa ma pregatesc pentru rolurile pe care urmeaza sa le interpretez si am nevoie de timp pentru asta. Însa lunile urmatoare sunt foarte încarcate. Voi avea în mai un turneu cu "Matthäus Passion" în Torino, Pisa si Milano, sub bagheta lui Helmuth Riehling, în iunie o seara de lieduri cu pianistul Marcelo Amaral si spectacole la Prinzregentheater din München, cu "Visul unei nopti de vara" de Mendelssohn. În iulie voi fi în Statele Unite ale Americii, la "Bach Oregon Festival", unde voi fi solista în "Missa solemnis" de Beethoven, din nou cu Helmuth Riehling dirijor.
Festival la care ati luat parte si anul trecut.
Desigur. Iar în august voi participa la cursuri de specializare în cadrul Festivalului de la Ravinia, lânga Chicago, pentru a lucra cu un pianist deosebit, Malcolm Martineau, si cu dirijorul James Conlon. Nu voi avea timp sa respir, dar este exact ceea ce mi-am dorit!
Prima etapa a fost venirea la München, unde am urmat un master care a durat doi ani si în decursul caruia am avut multe succese si surprize placute. Am cunoscut diverse persoane si am participat la concursuri, cum ar fi "ARD" - cea mai faimoasa competitie organizata de radiodifuziunile germane - unde am obtinut Premiul al II-lea (Premiul I nu s-a acordat) si "Paul si Helga Hohnen", concurs de opera, unde am obtinul Premiul I si Premiul publicului. Au fost doua victorii în aceeasi luna - septembrie 2006 -, care m-au condus catre un context de împrejurari deosebit de norocos. Am început colaborarea cu o agentie de impresariat din Zurich, care mi-a organizat auditii la Volksoper si la Opera de Stat din Viena.
Pentru ce perioada ati semnat contractul cu Opera de Stat din Viena?
Pentru doi ani. Este un contract de cântaret "începator", sa spunem, fara experienta permanenta pe o scena lirica. Voi interpreta roluri grozave din repertoriul de mezzo-soprana, care mi se potrivesc extraordinar, cum ar fi Zerlina în "Don Giovanni", Cherubino în "Nunta lui Figaro" sau Nicklaus în "Povestirile lui Hoffmann". Un deliciu!
Cum a fost primul contact cu scena Operei vieneze?
Incredibil! M-am simtit ca acasa. Am avut marele noroc ca auditia sa aiba loc chiar în Sala mare, unde acustica este minunata. Iar domnul director Ioan Holender, ca de obicei, a fost extrem de receptiv la tinerii cântareti si datorita faptului ca sunt românca, m-a sustinut foarte mult.
Pâna la începerea stagiunii 2007-2008, vei intra într-o perioada de pregatire sau vei sustine în continuare concerte, recitaluri?
Desigur ca am sa ma pregatesc pentru rolurile pe care urmeaza sa le interpretez si am nevoie de timp pentru asta. Însa lunile urmatoare sunt foarte încarcate. Voi avea în mai un turneu cu "Matthäus Passion" în Torino, Pisa si Milano, sub bagheta lui Helmuth Riehling, în iunie o seara de lieduri cu pianistul Marcelo Amaral si spectacole la Prinzregentheater din München, cu "Visul unei nopti de vara" de Mendelssohn. În iulie voi fi în Statele Unite ale Americii, la "Bach Oregon Festival", unde voi fi solista în "Missa solemnis" de Beethoven, din nou cu Helmuth Riehling dirijor.
Festival la care ati luat parte si anul trecut.
Desigur. Iar în august voi participa la cursuri de specializare în cadrul Festivalului de la Ravinia, lânga Chicago, pentru a lucra cu un pianist deosebit, Malcolm Martineau, si cu dirijorul James Conlon. Nu voi avea timp sa respir, dar este exact ceea ce mi-am dorit!