Interviu cu compozitorul Cristian Lolea
În organizarea Asociației pentru
Promovarea Filmului Românesc a avut loc în 3 martie ediția a doua a Galei
de decernare a trofeelor Gopo la Sala tronului a Muzeului Național de
Artă București
Personalități ale vieții culturale, precum și critici și istorici de cinema au fost invitați să înmâneze aceste premii, considerate a fi Oscar-urile producției românești de film.Anul acesta premiul pentru cea mai bună muzică originală i-a fost atribuit lui Cristian Lolea, care a semnat coloana sonoră a filmului “Înger necesar”. Cu acest prilej compozitorul ne-a acordat un scurt interviu:
Ce v-a determinat să vă apropiați de genul muzicii de film?
“Înger necesar” a fost primul meu film de lung metraj; de fapt este prima dată când am compus muzică de film. Regizorul Gheorghe Preda căuta un compozitor pentru filmul său și în modul acesta ne-am întâlnit. S-a întâmplat să ne înțelegem, să colaborăm foarte bine și așa m-am apucat să scriu muzică de film, din 2004.
În ce măsură credeți că poate contribui muzica la succesul unui film?
Depinde foarte mult de film. Adică un thriller sau un horror întotdeauna mizează pe efectul muzicii și pe efectele sonore în general. Oricum nu cred că un film poate să iasă bine fără ca muzica să fie la un nivel înalt. În cazul filmului “Înger necesar” am avut norocul să lucrez la o peliculă în care muzica este foarte importantă. E în prim plan, dat fiind faptul că personajul feminin principal este o compozitoare.
Cum vedeți viitorul muzicii de film în România în contextul în care unii regizori preferă genuri de muzică facilă pentru peliculele lor sau uneori chiar exclud coloana sonoră?
Cu cât se vor face filme mai multe și mai bune în general în România, cu atât se va face și mai multă muzică de film și, sper eu, mai bună.
Mai sunteți implicat și în alte producții cinematografice?
Am mai lucrat la câteva filme de scurt metraj și trebuie să fie gata în curând un documentar care se cheamă “Descriptio Moldaviae” în șase episoade, despre Moldova, evident, în regia lui Stelian Tănase, care va apărea pe micile ecrane.
Interviu realizat de Larisa Clempuș
Personalități ale vieții culturale, precum și critici și istorici de cinema au fost invitați să înmâneze aceste premii, considerate a fi Oscar-urile producției românești de film.Anul acesta premiul pentru cea mai bună muzică originală i-a fost atribuit lui Cristian Lolea, care a semnat coloana sonoră a filmului “Înger necesar”. Cu acest prilej compozitorul ne-a acordat un scurt interviu:
Ce v-a determinat să vă apropiați de genul muzicii de film?
“Înger necesar” a fost primul meu film de lung metraj; de fapt este prima dată când am compus muzică de film. Regizorul Gheorghe Preda căuta un compozitor pentru filmul său și în modul acesta ne-am întâlnit. S-a întâmplat să ne înțelegem, să colaborăm foarte bine și așa m-am apucat să scriu muzică de film, din 2004.
În ce măsură credeți că poate contribui muzica la succesul unui film?
Depinde foarte mult de film. Adică un thriller sau un horror întotdeauna mizează pe efectul muzicii și pe efectele sonore în general. Oricum nu cred că un film poate să iasă bine fără ca muzica să fie la un nivel înalt. În cazul filmului “Înger necesar” am avut norocul să lucrez la o peliculă în care muzica este foarte importantă. E în prim plan, dat fiind faptul că personajul feminin principal este o compozitoare.
Cum vedeți viitorul muzicii de film în România în contextul în care unii regizori preferă genuri de muzică facilă pentru peliculele lor sau uneori chiar exclud coloana sonoră?
Cu cât se vor face filme mai multe și mai bune în general în România, cu atât se va face și mai multă muzică de film și, sper eu, mai bună.
Mai sunteți implicat și în alte producții cinematografice?
Am mai lucrat la câteva filme de scurt metraj și trebuie să fie gata în curând un documentar care se cheamă “Descriptio Moldaviae” în șase episoade, despre Moldova, evident, în regia lui Stelian Tănase, care va apărea pe micile ecrane.
Interviu realizat de Larisa Clempuș