Interviu cu violonistul Remus Azoitei
Doi
muzicieni recunoscuti pe plan international - violonistul Remus Azoitei
si pianistul Eduard Stan - sustin în perioada 1 octombrie - 10 decembrie
o serie de recitaluri în centre muzicale importante din Europa, dar si
la Washington si New York. Scopul acestora: promovarea creatiei camerale
enesciene. Astfel, cei doi interpreti vor prezenta publicului european
si american sonate de George Enescu, precum si opusuri de Johannes Brahms.
Am discutat cu Remus Azoitei despre acest proiect propus de Institutul
Cultural Român într-un scurt interviu, pe care artistul ni l-a acordat
exact înainte de plecare spre München, acolo unde va avea loc primul recital.
Ce v-ati propus sa realizati în cadrul acestei serii de recitaluri?
Ne propunem în primul rând sa-l promovam pe Enescu, pentru ca acest compozitor este destul de putin cunoscut în afara României si fara doar si poate este un muzician care nu e apreciat la adevarata lui valoare. Ideea noastra este sa prezentam lucrari de Enescu si de Brahms. Cei doi compozitori s-au întâlnit în diferite puncte ale vietii lor. Enescu era un tânar de 18 - 19 ani atunci când a cântat sub bagheta dirijorala a lui Brahms, aflat în ultima parte a vietii sale.
Ati ales sa cântati din creatia lui Enescu Sonata "Torso" si cea "în caracter popular românesc". De ce tocmai acest doua opusuri?
În primul rând Sonata "Torso" este cvasinecunoscuta în afara României. Lucrarea merita sa fie pusa în circuitul muzical international si astfel ne-am gândit ca merita sa începem programul cu aceasta sonata. Dupa aceea urmeaza doua sonate ample de Brahms - în La major si în re minor - vine cea a lui Enescu, nr. 3 "în caracter popular românesc", o capodopera ce nu ar trebui sa lipseasca din programul oricarui violonist român.
Care este itinerariul turneului? Stiu ca nu veti cânta doar în Europa, ci veti fi prezenti si în America.
Da, asa este. Programul prezinta 15 recitaluri în mari capitale muzicale ale lumii - 13 dintre acestea sunt în Europa si 2 în Statele Unite ale Americii; cele din America vor fi la Washington si la Carnegie Hall din New York, pe 9 si, respectiv, 10 decembrie. Dintre cele 13 capitale muzicale europene as aminti: München, Stockholm, Hamburg, Bruxelles, Paris (unde vom cânta la Sala Cortot), Madrid, Dublin; de asemenea, ajungem si la Bucuresti, la Ateneu, pe 25 noiembrie. Avem, deci, un periplu impresionant.
Interviu realizat de Irina Cristina Vasilescu
Ce v-ati propus sa realizati în cadrul acestei serii de recitaluri?
Ne propunem în primul rând sa-l promovam pe Enescu, pentru ca acest compozitor este destul de putin cunoscut în afara României si fara doar si poate este un muzician care nu e apreciat la adevarata lui valoare. Ideea noastra este sa prezentam lucrari de Enescu si de Brahms. Cei doi compozitori s-au întâlnit în diferite puncte ale vietii lor. Enescu era un tânar de 18 - 19 ani atunci când a cântat sub bagheta dirijorala a lui Brahms, aflat în ultima parte a vietii sale.
Ati ales sa cântati din creatia lui Enescu Sonata "Torso" si cea "în caracter popular românesc". De ce tocmai acest doua opusuri?
În primul rând Sonata "Torso" este cvasinecunoscuta în afara României. Lucrarea merita sa fie pusa în circuitul muzical international si astfel ne-am gândit ca merita sa începem programul cu aceasta sonata. Dupa aceea urmeaza doua sonate ample de Brahms - în La major si în re minor - vine cea a lui Enescu, nr. 3 "în caracter popular românesc", o capodopera ce nu ar trebui sa lipseasca din programul oricarui violonist român.
Care este itinerariul turneului? Stiu ca nu veti cânta doar în Europa, ci veti fi prezenti si în America.
Da, asa este. Programul prezinta 15 recitaluri în mari capitale muzicale ale lumii - 13 dintre acestea sunt în Europa si 2 în Statele Unite ale Americii; cele din America vor fi la Washington si la Carnegie Hall din New York, pe 9 si, respectiv, 10 decembrie. Dintre cele 13 capitale muzicale europene as aminti: München, Stockholm, Hamburg, Bruxelles, Paris (unde vom cânta la Sala Cortot), Madrid, Dublin; de asemenea, ajungem si la Bucuresti, la Ateneu, pe 25 noiembrie. Avem, deci, un periplu impresionant.
Interviu realizat de Irina Cristina Vasilescu