Interviu cu Daniel Kientzy
Trioul
PROmoZICA alcatuit din celebrul saxofonist francez Daniel Kientzy,
violista Cornelia Petroiu si portugheza Reina Portuondo, specialista
în medii electronice, efectueaza în perioada 28 octombrie - 13 noiembrie
2009 un turneu în Spania. Printre piesele abordate în recitalurile pe
care le sustin, se afla si creatii ale unor compozitorilor Adina Dumitrescu,
Costin Miereanu si Octavian Nemescu. Despre ce l-a determinat sa aleaga
aceste compozitii, dar si despre ce îl atrage spre muzica electro-acustica,
a acceptat sa ne vorbeasca Daniel Kientzy într-un interviu acordat în
exclusivitate.
În repertoriul pe care îl veti aborda în turneul pe care îl realizati în Spania ati inclus si opusuri semnate de compozitori români contemporani, mai precis de Costin Miereanu, Adina Dumitrescu si Octavian Nemescu. Ce anume v-a determinat sa le alegeti lucrarile?
Îmi este greu sa raspund la aceasta întrebare deoarece mi se întâmpla foarte rar sa cânt într-un recital în care sa nu includ si muzica româneasca; ea face parte din universul meu. Pentru mine, ciudat ar fi sa nu includ creatii românesti în recitalurile pe care le sustin. Aproape tot ceea ce cânt este muzica româneasca.
Ce anume este specific lucrarilor create de compozitorii români contemporani?
Muzica româneasca are un ethos particular, chiar daca autorii acestor opusuri pot parea diferiti. Exista ceva care vine din relieful si caracterul acestei tari, care a stiut sa îmbine sursele profunde ale culturii cu elementele modernitatii.
Cum a primit pâna acum publicul spaniol lucrarile românesti?
Foarte bine. Scoala româna contemporana de muzica este una dintre cele mai accesibile. Lucrarile compozitorilor români se afla printre cele mai "exportabile" piese din lume. Este usor sa calatoresti si sa prezinti muzica româneasca pentru ca este foarte apreciata.
Ce anume va atrage la muzica electronica?
Aceasta muzica îti ofera posibilitatea sa întinzi poezia sonora dincolo de posibilitatile obisnuite. Instrumentele au multe posibilitati, însa mediile electronice prelungesc aceste capacitati, iar pe mine ma intereseaza poezia, visul, absolutul pe care muzica electro-acustica le ofera.
Interviu realizat de Petra Gherasim
În repertoriul pe care îl veti aborda în turneul pe care îl realizati în Spania ati inclus si opusuri semnate de compozitori români contemporani, mai precis de Costin Miereanu, Adina Dumitrescu si Octavian Nemescu. Ce anume v-a determinat sa le alegeti lucrarile?
Îmi este greu sa raspund la aceasta întrebare deoarece mi se întâmpla foarte rar sa cânt într-un recital în care sa nu includ si muzica româneasca; ea face parte din universul meu. Pentru mine, ciudat ar fi sa nu includ creatii românesti în recitalurile pe care le sustin. Aproape tot ceea ce cânt este muzica româneasca.
Ce anume este specific lucrarilor create de compozitorii români contemporani?
Muzica româneasca are un ethos particular, chiar daca autorii acestor opusuri pot parea diferiti. Exista ceva care vine din relieful si caracterul acestei tari, care a stiut sa îmbine sursele profunde ale culturii cu elementele modernitatii.
Cum a primit pâna acum publicul spaniol lucrarile românesti?
Foarte bine. Scoala româna contemporana de muzica este una dintre cele mai accesibile. Lucrarile compozitorilor români se afla printre cele mai "exportabile" piese din lume. Este usor sa calatoresti si sa prezinti muzica româneasca pentru ca este foarte apreciata.
Ce anume va atrage la muzica electronica?
Aceasta muzica îti ofera posibilitatea sa întinzi poezia sonora dincolo de posibilitatile obisnuite. Instrumentele au multe posibilitati, însa mediile electronice prelungesc aceste capacitati, iar pe mine ma intereseaza poezia, visul, absolutul pe care muzica electro-acustica le ofera.
Interviu realizat de Petra Gherasim