Interviu cu Ruxandra Donose, despre premiera spectacolului Idomeneo de Mozart, la Teatrul "Regio" din Torino
Interviu cu Ruxandra Donose, despre premiera spectacolului Idomeneo de Mozart, la Teatrul "Regio" din Torino
Pentru mezzo-soprana Ruxandra Donose, anul 2010 se anunta plin
de proiecte. Primul dintre acestea a constat în prezentarea spectacolului
Idomeneo de Wolfgang Amadeus Mozart, ce a avut premiera
pe data de 22 ianuarie, pe scena Teatrului "Regio" din Torino.
Rolul pe care îl interpreteaza în aceasta productie, dar si colaborarea
cu tineri artisti precum soprana Annick Massis, tenorul Matthew
Polenzani si dirijorul Tomas Netopil, au reprezentat repere
ale unui interviu pe care Ruxandra Donose ni l-a acordat cu acest prilej.
Pe plan musical, începeti noul an cu o premiera, cea a spectacolului Idomeneo de Mozart, în care interpretati rolul "Idamante". Cum ati caracteriza aceasta partitura si ce semnificatie are ea în cariera dumneavoastra?
"Idamante" este una dintre cele mai importante partituri pentru mezzo-soprana lirica, aproape soprana as putea spune, daca nu ar fi vorba despre un rol în travesti. Iata deci, interpretez din nou un rol de baiat - iar în voce trebuie sa se simta aceasta energie, aceasta culoare mai întunecata; este o productie noua, cea pe care o prezentam acum.
Alcatuita din muzicieni tineri, distributia spectacolului este condusa de unul dintre cei mai bine cotati dirijori aflati la început de drum: Tomas Netopil. Care este, în planul realizarii artistice, aportul celor cu care ati colaborat în cadrul acestui proiect?
Tomas Netopil este un remarcabil dirijor care pare sa se specializeze în muzica lui Mozart, iar colaborarea cu el s-a dovedit foarte inspiranta, daca pot sa ma exprim astfel. Regizorul spectacolului Idomeneo, Davide Livermore, este unul dintre regizorii de frunte de pe scena italiana - atât de traditionalista din punctul de vedere al genului de opera. El este cel care aduce modernismul în montarile sale, cel care creeaza productii surprinzatoare, din care transpare multa tehnica, dar în acelasi timp se apeleaza si la metafora sau proiectii video. De aceasta data, rezultatul este unul aparte. Ne-am reunit, în cadrul acestui spectacol, cântareti din toata lumea si - trebuie sa recunosc - este o mare onoare sa contribui la realizarea lui. În acest moment, exista chiar intentia de a-l înregistra în varianta DVD.
Interviu realizat de Alexandra Cebuc
Pe plan musical, începeti noul an cu o premiera, cea a spectacolului Idomeneo de Mozart, în care interpretati rolul "Idamante". Cum ati caracteriza aceasta partitura si ce semnificatie are ea în cariera dumneavoastra?
"Idamante" este una dintre cele mai importante partituri pentru mezzo-soprana lirica, aproape soprana as putea spune, daca nu ar fi vorba despre un rol în travesti. Iata deci, interpretez din nou un rol de baiat - iar în voce trebuie sa se simta aceasta energie, aceasta culoare mai întunecata; este o productie noua, cea pe care o prezentam acum.
Alcatuita din muzicieni tineri, distributia spectacolului este condusa de unul dintre cei mai bine cotati dirijori aflati la început de drum: Tomas Netopil. Care este, în planul realizarii artistice, aportul celor cu care ati colaborat în cadrul acestui proiect?
Tomas Netopil este un remarcabil dirijor care pare sa se specializeze în muzica lui Mozart, iar colaborarea cu el s-a dovedit foarte inspiranta, daca pot sa ma exprim astfel. Regizorul spectacolului Idomeneo, Davide Livermore, este unul dintre regizorii de frunte de pe scena italiana - atât de traditionalista din punctul de vedere al genului de opera. El este cel care aduce modernismul în montarile sale, cel care creeaza productii surprinzatoare, din care transpare multa tehnica, dar în acelasi timp se apeleaza si la metafora sau proiectii video. De aceasta data, rezultatul este unul aparte. Ne-am reunit, în cadrul acestui spectacol, cântareti din toata lumea si - trebuie sa recunosc - este o mare onoare sa contribui la realizarea lui. În acest moment, exista chiar intentia de a-l înregistra în varianta DVD.
Interviu realizat de Alexandra Cebuc