Stagiunea de marti seara - 26 mai
2009 - Recital în ...duo:
mezzosoprana Alina Ionescu si pianista Ana Maria
Ciornei
Solistele...
Alina
Ionescu, nascuta în Bacau, a studiat pian si canto la Liceul de Arta
de aici, continuând pregatirea muzicala la canto în Bucuresti, la Liceul
de Muzica "Dinu Lipatti", apoi la clasa Mariei Hurduc din cadrul
Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti. Dupa absolventa, în anul
2005 a obtinut o bursa Erasmus în Germania la Stutgart. Alina Ionescu
a fost premiata la concursurile din Tulcea, Braila, Ploiesti, s-a aflat
în fata publicului în recitaluri (la Bucuresti, Bacau, Vidin-Bulgaria)
si în spectacole cu trupa Operettebuhne Wien (în Germania, Austria, Olanda,
Danemarca, Elvetia, Italia), participând din anul 2000 la concertele Corului
Filarmonicii "George Enescu" al carei membru este. Cântareata
îsi completeaza activitatea cu pregatirea unui doctorat sub îndrumarea
prof. univ. dr. Serban Soreanu.
Pianista
Ana Maria Ciornei s-a format la Liceul de Muzica "George Enescu"
- clasa Gabrielei Stepan, absolvind Academia de Arte "George Enescu"
din Iasi sub îndrumarea prof.M.D.Raducanu. A urmat si cursuri de perfectionare
la Bucuresti, devenind din 2008 doctorand sub pregatirea prof. univ. dr.
Serban Soreanu. Ana Maria Ciornei a obtinut premii la competitii de pian
în tara (concursul "Dinu Lipatti") si în strainatate ( în localitatea
Markopoulon-Grecia). În perioada 1992-97 a urmat cursuri de maiestrie
(cu Martin Hughes, Hans Leygraf, Tatiana Pikaizen) si de muzica de camera
(cu Anton Diaconu si Rocco Filippini). O gasim pe scena alaturi de violonistii
Cristian Suvaiala, Mihai Morna, Narcisa Mihaescu, de pianistele Sofia
Kontossi, Maria Pricope, Olga Podobinschi (pian la patru mâini), de soprana
Mirela Zafiri si de mezzosopranele Aura Twarowska si Alina Ionescu).
Lieduri si cântece de început de secol XX
Artistele au ales un repertoriu în limbile franceza si spaniola.
S-a auzit pentru început ciclul enescian Sapte cântece pe versuri de Clement Marot, interpretat în caracterul fiecarui text si respectându-se atmosfera suav- sprintar-nobila a cunoscutei creatii. A sunat apoi "Chanson bleue et brune" de Alfred Alessandrescu pe versuri de Elena Vacarescu - sonoritati ale tristetii nostalgice de iubire însingurata, la amintirea unor "ochi albastri si bruni, cu inima înghetata ca luna alba, alba...".


Lieduri si cântece de început de secol XX
Artistele au ales un repertoriu în limbile franceza si spaniola.
S-a auzit pentru început ciclul enescian Sapte cântece pe versuri de Clement Marot, interpretat în caracterul fiecarui text si respectându-se atmosfera suav- sprintar-nobila a cunoscutei creatii. A sunat apoi "Chanson bleue et brune" de Alfred Alessandrescu pe versuri de Elena Vacarescu - sonoritati ale tristetii nostalgice de iubire însingurata, la amintirea unor "ochi albastri si bruni, cu inima înghetata ca luna alba, alba...".
Aveti nevoie de Flash player 9 pentru a reda
acest continut
A fost a atacata apoi creatia unui muzician francez despre ale carui compozitii s-a spus ca "au o fata vesela sau una trista": Francis Poulenc. Alina Ionescu a etalat aici (în tonalitati si moduri incerte)


Reactii
Solistele au oferit un program bine pregatit, curat intonational, redat cu maturitate, artistic, într-o buna cunoastere a stilului liber al perioadei componistice alese. Ele dovedesc munca "de echipa", dar si talentul, acel dar al simtului muzical "pur-sânge" care reiese odata în plus când doi interpreti se simt perfect unul pe altul într-un act muzical. Publicul a aplaudat si a cerut bis, onorat cu celebrul cântec de George Gershwin "Voi construi o scara catre Paradis".
Tatiana Ghenuche Galan